2009.10.19. – hétfő

A magyarországi Ferihegyi repülőtér 2B termináljáról indult a gép 14:00-kor késés nélkül Pekingbe. A 2. 汉语桥(Hanyuqiao) kínai nyelvi verseny magyar látogatóiként indultunk útnak hárman: a magyarországi Konfuciusz Intézet egyik tanára, az országos versenyen 2. helyen végzett Sami (6. osztályos korától a gimnázium megkezdéséig, azaz idén őszig, a budapesti kínai-magyar kéttannyelvű iskola tanulója) és jómagam. Sami igazából azért nem versenyzik, mert 14 éves, és egy idén hozott rendelet alapján csak 15 év felett lehet a legutolsó fordulóban résztvenni.

A repülőn az odafele út egész jól eltelt, sokat olvastam, sőt, sikerult néhany órát aludni is, bár az átállás a múltkorihoz képest nehezebben megy.

 

2009.10.20. – kedd

Érkezés Pekingbe 8:40 perccel felszállás után, magyarországi idő szerint hétfő 22:40, itteni idő szerint kedd hajnali 4:40. Fogalmunk nincs mire számítsunk, lesz-e aki vár minket, egyáltalán hova kell menni a leszállás után? No, mindezek ellenére szépen kicheckolunk, és jéé, ketten is várnak minket, egyikőjük kezében szép nagy nyomtatott plakát – a verseny plakátja. Ez abolszolút pozitív csalódásként ért minket, majd egy nagyon menő sokszemélyes terepjáró gördül be értünk és a csomagjainkért a bejárat elé, majd közlik velünk hogy elvisznek minket a hotelbe. Hoppá! Egész jól hangzik. A reptér kicsit messze van a várostól, olyan negyed 6 fele érünk a hotelhez. Elégge kultúrált a hely, szépen becheckolunk, leellenőriznek minket, kiderult hogy túl korán érkeztünk meg. Sebaj, legalább aludhattunk egy jót, ugyanis aznapra nem volt program. Megbeszéltük, hogy 10-kor azért felkelünk, hogy lefárasszuk magunkat estére, meg amúgy is, lesz egy megbeszélés a 大厅-ben (nagy terem). Kis félreértés vagy az én hülyeségem miatt, nem tudom, a lényeg, hogy volt fél 1, mire a többiek kikászálódtak az ágyból, miután végre szóltam nekik. Nem baj, mire leérünk lekéssük az  ebédet is (ja, mert adnak kaját is, hú, de még milyet és mennyit… egy szavam sincs). Azért gyorsan beregisztráltunk (elsőnek a 26 ország kb 30 delegációja közül), kaptunk fapántos nyakbanlógó papírt, amin minden rajta van, és ami mindenhova kell. Továbbá kaptunk egy Hanyuqiao-s baseballsapkát. Eztán elmentünk városnézni, pénzt váltani, meg hasonló light-os dolgokat tettünk-vettünk.

Megbeszétem Gerivel SMS-ben, hogy holnap találkozzunk estefele.

Este vett a tanárnő 1 óra internetet a szobájába, akkor kunyeráltam be magam hozzá. Majd igyekszem még internet közelébe kerülni.

Este 11 fele sikerült elaludnom.

Ja, igen, a lényeget majdnem elfelejtettem: a szobám az 1024-es lett ^.^

 

 

2009.10.21. – szerda

A mai napra nem terveztünk mást, csak könyvvásárlást meg egyéb kacatok vásárlását, mivel ezen a napon is egy csomóan érkeztek más országokból. Őszintén szólva kicsit untam már a rhaboltok nézegetését, ezért alkalmasnak találtam az időpontot dél körül, hogy elkéreckedjek a tanárnőtől és elmenjek SINOLAND-ba, abba a kínai nyelviskolába, ahov a nyáron jártam. Így is tettem, a tanárnő simán elengedett (megjegyem: én úgy érzem, hogy jól kijövünk mindannyian). Suliban meglepodott arckifejezesek, (még én is meglepődtem, közvetlen a bejáratnál, mikor nekimentem egy nem önműködő üvegajtónak…) mindenki tiszta happy. Dani volt szállásadó tanára meg is hívott, hogy ha 重庆-ból (Chongqing, a verseny helyszíne) után menjek el hozzájuk egy látogatásra.

Délben újra találkoztam a többiekkel, együtt mentünk el a nyelvi egyetem könyvesboltjába. Vettem is jópár dolgot (pl.: egy teljes könyvet, ami a deriválásról, illetve egy másikat, ami az integrálszámításról szól - majd akit érdekel annak megmutatom, nekem tetszik, igaz, kicsit kínai…), ennek ellenére még lógok Tibornak egy számlálószavas szótárral. J

Nem akarom túlzásba vinni a vásárlás mókát, mert egy kicsit zsúfolt volt a bőröndöm már idefele is… Mindenesetre ven még néhány cucc aminek utána kell nézzek. Ja, igen, van Moutai pálinka is, de egy kicsit borsos áron (kb. 12000 Ft a 36%-os, az 53%-os kb 21000 Ft).

Szóval ilyet még nem vettem. Sichuani, Danival együtt még korábban letesztelt pálinkát viszont találtam és mindenképp szeretnék is vinni. Az kb 2000 Ft.

Este találkoztam Gerivel, majd a feleségével együtt (most találkoztam vele elsőre, annyira nem sikerült megismernem, de első ránézésre szimpatikus volt). Később megjott Alan is, szokás szerint késve a túlórák miatt. Az étel nagyon bőséges és jóízű volt. Indulás előtt adtam mindegyikőjüknek 1-1 kis üveg unicumot, nagyon örültek neki.

Nagyon jól éreztem magam, örültem a találkozásnak. Mielőtt elmennénk重庆-be és miután megjöttünk重庆-ból is szeretnék velük találkozni újra.

Éjfél fele feküdtem le.

 

2009-10-22. – csütörtök

Mai napon volt először központilag szervezett program. Bőséges reggeli után (kínai ételek, svédasztal szerűen, minden mennyiségben) 8:30-kor indultunk az olimpiai stadionokhoz. Be nem mehettünk, mert éppen valami játékok voltak benn, de arra jó volt a túra, hogy megismerjünk néhány embert. No, meg persze arra, hogy ISMÉT rájöjjek, hogy a kínait még tanulnom kell.

Ebéd egy étteremben volt, hatalmas adag minden jóból.

Délután téli palota alias 故宫(Gugong) alias 紫禁城(Zijincheng) alias Tiltott város, illetve a 天安门(Tian’anmen) meglátogatása (ja, közben rájöttem mi a szerepe a ’-nek a pinyinnel átírt szövegekben: elválasztás, azaz 分开). Itt már ugyanúgy jártam, mint az olimpiai stadionoknál, emellett sajnos a kínai idegenvezetést sem teljesen értettem. Sajnos nagyon fáradt voltam ma, így nem voltam valami szociális egyed. Továbbá a táraság jó része legalább 2 évvel fiatalabb mint én, túl komolynak érzem magam. Nem tudtam ma feloldódni, na.

Talán majd holnap. Holnapi terv: délelőtt a Konfuciusz intézet központjának megnézése, illetve délután egy kis Nagy Fal mászás.

Már eléggé álmos vagyok, de mindenképp meg akartam írni az előző napokat is, mivel még nem kerítettem rá sort.

Szeretném mihamarabb feltölteni a blogot, mivel momentan nem tudom internet hianyaban, de van almosság. Jóéjt!

 

2009-10-23. – péntek

Reggel kicsit álmos voltam, az orosz szobatársam valami 5 fele ért haza (reggel 5…), majd 6 fele nekiállt fürdeni… én meg elvileg fél 8-kor keltem volna, de így kicsit hamarabb felébredtem.

Szóval mai napon elmentünk a Konfuciusz intézet központjába. Nagyon érdekes dolog volt, mindenféle Kínával kapcsolatos dolgot összegyűjtöttek és kiállítottak itt, emellett egy csomó érdekes interaktív dolog is volt (pl.: Konfuciuszos flash egy hatalams képernyőn, ahol különböző témákkal kapcsolatban mondja el a vicces filozófus figura a tanításait, stb...). Csináltam egy rakás képet is, majd megmutatom őket.

Ebéd ma is egy másik helyen volt, de szintén nagyon bőséges és finom. Délután elmentünk a Nagy Fal legíresebb, legszebb állapotban megmaradt részéhez, 八达岭(Badaling)-hoz. Viszonylag jó idő volt, bár szerintem a Nagy Fal megmászásához nem lehet minden szempontból megfelelő öltözéket találni.

Este együtt elvittek minket szokás szeint egy étterembe.

Holnap 6:00-kor kelés, dél fele pedig érkezés 重庆-be.

Az este még egy szerb srác szobájában hülyültünk Samival, a szerb sráccal Gabriellel meg pár japán és mongol lánnyal.

Ezen a délutánon még több emberrel ismerkedtem meg, mondhatom hogy jól telt a nap. Remélem közben otthon is minden oké, mindenki jól van, az érettségik jól sikerültek, forgatás is halad. Továbbra is igyekszem internet közelébe kerülni, lehet hogy a 重庆-i hotelben lesz majd erre lehetőség emberi keretek között.

Lassan éjjel fél 12, ideje aludni, holnap korán kelés lesz.

Jó éjt, pelo largo, jag ar inger bög!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://majian.blog.hu/api/trackback/id/tr921471251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

david.ka 2009.10.25. 11:00:28

A szobaszám nem ad okot a meglepetésre :P

Kissomi 2009.10.30. 17:11:14

XXXXXDDDDDDD Hosszu haj neked is!!
süti beállítások módosítása